Gegarandeerd meer klantwaardering én meer plezier in je werk krijg je door deze training Klantgericht denken en handelen aan de balie. Je leert hoe je klanten aan een balie nog vriendelijker tegemoet treedt, hoe je je persoonlijke invloed benut, emoties herkent en lastige gesprekken ombuigt. Je wordt communicatief sterker waardoor je klant graag gebruik blijft maken van je diensten.
Maak het jezelf makkelijker door bewust te communiceren. Maak het je klant makkelijker door in te spelen op onbewuste wensen. Met deze praktische training voor receptie- en baliemedewerkers vergroot je je succes én plezier in klantrelaties!

klassikaal

training

training

gastheer

gastheer

communicatie

communicatie

gastvrouw

gastvrouw

lichaamstaal

lichaamstaal

klantvriendelijk

klantvriendelijk
Wat leer je in deze
training
Klantgericht denken en handelen aan de balie?
><
Na afloop van deze training:
- heb je meer inzicht in de wensen van de klant;
- kun je de klant nog klantvriendelijker tegemoet treden;
- weet je je persoonlijke invloed in contacten te benutten en vergroten;
- heb je een beter beeld hoe je bij een ander overkomt;
- kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
- kun je lastige gesprekken ombuigen naar constructieve gesprekken;
- ben je communicatief sterker;
- heb je de trainingthema's actief toegepast in rollenspellen.
Past Klantgericht denken en handelen aan de balie bij jou?
><
Doelgroep
Je bent baliemedewerker, helpdeskmedewerker of receptionist(e). Je wilt je persoonlijk invloed in contacten vergroten, communicatief sterker worden en je klant nog klantvriendelijker tegemoet treden.
Het lesprogramma
><
Dagindeling en tijden
Deze training duurt 2 niet-aaneengesloten dagen.
In verband met een huiswerkopdracht zit er 1 week tussen de 1e en 2e lesdag. Je totale studiebelasting is 2,5 dag. Die breid je uit door in de tussenliggende periode met de lesstof te oefenen. Je ervaringen (en knelpunten) kun je dan op de volgende lesdag aan de trainer voorleggen.
Lesprogramma
Het programma voor de training Klantgericht denken en handelen aan de balie bestaat uit de volgende onderwerpen:
Dag 1
-
Gastheer of gastvrouw: het visitekaartje van de organisatie
-
Uniforme uitstraling naar de klant toe
-
Succes op basis van interesse en inlevingsvermogen
-
Een professionele houding
-
Effectief communiceren
-
Gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten, doorvragen
-
Inschatten of zeker weten?
-
Effectieve vragen maken betere gesprekken
-
Klant aan de balie én aan de telefoon: wie heeft prioriteit?
Oefenen, oefenen, oefenen
Dag 2
-
Bewustwording eigen lichaamstaal
-
Het belang van een goede lichaamstaal en een open houding
-
Omgaan met “onzekere” klanten
-
Omgaan met boze en geïrriteerde klanten
-
Klantenbinding en relatiebehoud
-
De klant nooit met lege handen laten vertrekken
-
Net dat stapje meer doen voor de klant
Oefenen, oefenen, oefenen!
Onze leeraanpak
><
Interactief en praktijkgericht
Klantgericht denken en handelen aan de balie bij train2work is een klassikale training, gegeven door een enthousiaste trainer. Hij of zij verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en heel veel oefeningen. Je oefent met cases en rollenspellen (met acteur), waarop je feedback geeft en krijgt.
Kleine groep, alle aandacht
De klas is coronaproof en bestaat uit maximaal 5 deelnemers, er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen.
Jouw leerwensen
Voordat je aan de training begint, ontvang je een persoonlijk leerwensenformulier. Dit gebruikt onze trainer om de training nauwkeurig af te stemmen op jouw leerwensen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Neem die ook gerust mee. Je krijgt een deskundige antwoorden én praktische werkadviezen.
Wat kost deze training?
><
Investering
Deze training Klantgericht denken en handelen aan de balie kost 980,- exclusief btw.
Dit krijg je erbij:
✓Lesmaterialen
✓Schrijfblok en pen
✓Fairtradecatering
✓Certificaat van deelname
✓100% tevredenheidsgarantie
Ben je niet tevreden over het resultaat van je training? Volg dan deze training binnen 6 maanden gratis opnieuw.
Betaalwijze
Je ontvangt de factuur uiterlijk 2 weken voorafgaand aan deze training.
Subsidies
Als werkgever of werknemer kun je gebruik maken van aantrekkelijke subsidies en fiscale regelingen.
Offerte aanvragen voor je werkgever
Wanneer wil je starten?
><
Planning - locatie Den Haag
Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Liever een teamtraining? Of op maat? Bel of mail ons voor een gezonde leeroplossing.
Over het inschrijven
Je kunt je direct inschrijven op deze training Klantgericht denken en handelen aan de balie.
Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de training ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.