Hoe bereid je je voor op een gesprek met een niet-Nederlandstalige gesprekspartner? Hoe ga je om met de taalbarrière en cultuurverschillen? En met bezwaren en lastige telefoongesprekken?
In deze praktische telefoontraining Klantvriendelijk telefoneren in het Frans leer je technieken om de taalbarrière op te heffen en om met meer zelfvertrouwen klantvriendelijke telefoongesprekken in het Frans te voeren.

klassikaal

training

training

telefoontraining

telefoontraining

telefoonetiquette

telefoonetiquette

communicatie

communicatie

gesprekstechnieken

gesprekstechnieken

Franse taal

Franse taal
Wat leer je in deze
training
Klantvriendelijk telefoneren in het Frans?
><
Na afloop van deze training:
- kun je Franssprekende klanten uitstekend te woord staan;
- ken je de telefoonetiquette;
- weet je welke vragen je kunt stellen
- is je inzicht in het structureren van een telefoongesprek vergroot;
- pas je de noodzakelijke basisvaardigheden voor het voeren van goede telefoongesprekken professioneel toe;
- heb je technieken geleerd om je taalbarrière op te heffen;
- buig je lastige telefoongesprekken om naar constructieve gesprekken;
- bouw je een professionele en betrokken relatie op met je klant;
- heb je de lesthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.
Past Klantvriendelijk telefoneren in het Frans bij jou?
><
Doelgroep
Je hebt regelmatig telefonisch contact met klanten. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als receptionist(e), telefonist(e), secretarieel medewerk(st)er, secretaresse, callcenteragent of medewerker commerciële binnendienst.
Voorkennis
Je hebt kennis van de Franse taal op middelbare schoolniveau. In het algemeen heb je na je middelbare school geen Frans onderwijs meer gevolgd.
Deze training kan voorafgegaan worden door de volgende training(en):
Klantvriendelijk telefoneren
Het lesprogramma
><
Dagindeling en tijden
De training duurt 2 niet-aaneengesloten dagen.
Er zijn tussentijdse koffie- en theepauzes. Omdat je een hele dag bij ons te gast bent, nodigen wij je uit voor een heerlijke lunch!
Lesprogramma
Het programma voor de training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans bestaat uit de volgende onderwerpen:
Communicatie
-
Communicatiemodel
-
Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
Telefoneren in het Frans
-
De fasen van een telefoongesprek
-
Aannemen van de telefoon
-
Doorverbinden / wachtstand
-
Telefoonetiquette
-
Telefoongedrag
-
Cultuurverschillen
Gesprekstechnieken
-
Luisteren / luistertechnieken
-
Vragen stellen / Soorten vragen
-
Samenvatten
-
Gesprek structureren
-
Stemgebruik
-
Articulatie
-
Klemtoongebruik
-
Correct Frans (woord- en taalgebruik)
-
Het internationaal spellingsalfabet
Klantvriendelijk telefoneren
-
Klantentypologie
-
Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
-
De klant centraal stellen
-
Doelgerichte informatie geven
Probleemoplossende gesprekken voeren
-
Omgaan met klachten
-
Omgaan met emoties
-
Het belang van de mentale houding
Onze leeraanpak
><
Interactief en praktijkgericht
Onze enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met telefoongesprekken en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.
Huiswerk
Op de eerste lesdag krijg je huiswerk mee. Daarmee kun je in de tussenliggende periode in de praktijk oefenen.
Lesmaterialen
Naast de gebruikelijke lesmaterialen en het naslagwerk ontvang je een handzame telefoonkaart Frans. Hierop vind je de meest praktische zinnen voor het adequaat telefoneren in het Frans.
Kleine groep, alle aandacht
De klas is coronaproof en bestaat uit maximaal 8 deelnemers. Er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Je krijgt een deskundig antwoord én een praktisch werkadvies.
STAP-budget uitleg
><
Wat is het STAP-budget?
Gratis een opleiding volgen met een gift van de overheid. Per 1 maart mag je als werkende of werkzoekende een STAP-budget aanvragen van 1000 euro. Je krijgt dit bedrag van de overheid voor je opleidingskosten. Je moet je opleiding wel volgen bij een STAP-opleider. train2work is zo'n STAP-opleider.
Alle opleidingen van train2work komen voor dit STAP-budget in aanmerking.
Waaraan moet je voldoen voor het STAP-budget?
Natuurlijk heeft het UWV regels opgesteld. Dit zijn de kleine lettertjes die belangrijk zijn voor jou als deelnemer.
- Je bent tussen de 18 jaar en de AOW-leeftijd.
- Je hebt een Nederlandse zorgverzekering.
- Je hebt nog niet eerder het STAP-budget ontvangen.
- Je krijgt op het moment van je aanvraag geen andere subsidies voor onderwijs. (Denk dan aan de lerarensubsidie of studiefinanciering.)
- Na goedkeuring van je aanvraag moet je binnen 3 maanden starten met de opleiding.
Hoe boek je een opleiding met je STAP-budget?
- Schrijf je op deze website in voor de gewenste opleiding. Geef op je inschrijfformulier aan dat je gebruik maakt van je STAP-budget. Natuurlijk mag je ons ook bellen om je inschrijving in orde te maken.
- Je ontvangt van ons een mailbericht met daarbij je STAP-aanmeldbewijs.
- Ga vervolgens naar het STAP-portaal.
- Log in met je DigID.
- Kies daar je opleiding uit.
- Vul je gegevens in. Upload hier ook het aanmeldbewijs dat je van ons hebt ontvangen. Je aanvraag wordt hierna gecontroleerd. Je ziet nu ook de status van je aanvraag.
- Je ontvangt een bevestiging van het UWV als je aanvraag is goedgekeurd.
Meer leren met het STAP-budget
Wat kost deze training?
><
Investering
Deze training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans kost 895,- exclusief btw.
Dit krijg je erbij:
✓Lesmaterialen
✓Schrijfblok en pen
✓Fairtradecatering
✓Certificaat van deelname
✓100% tevredenheidsgarantie
Ben je niet tevreden over het resultaat van je training? Volg dan deze training binnen 6 maanden gratis opnieuw.
Betaalwijze
Je ontvangt de factuur uiterlijk 2 weken voorafgaand aan deze training.
Subsidies
Als werkgever of werknemer kun je gebruik maken van aantrekkelijke subsidies en fiscale regelingen.
Offerte aanvragen voor je werkgever
Wanneer wil je starten?
><
Planning
Bekijk hier alle startdatums en locaties. Liever een teamtraining? Of op maat? Bel of mail voor een creatieve leeroplossing.
Over het inschrijven
Je kunt je direct inschrijven op deze training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans.
Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de training ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.