Hoe bereid je je voor op een gesprek met een niet-Nederlandstalige gesprekspartner? Hoe ga je om met de taalbarrière en cultuurverschillen? En met bezwaren en lastige telefoongesprekken?
In deze praktische live online telefoontraining Klantvriendelijk telefoneren in het Frans leer je technieken om de taalbarrière op te heffen en om met meer zelfvertrouwen klantvriendelijke telefoongesprekken in het Frans te voeren.

webinar

training

training

Franse taal

Franse taal

gesprekstechnieken

gesprekstechnieken

communicatie

communicatie
Wat leer je in deze
training
Klantvriendelijk telefoneren in het Frans?
><
Na afloop van deze training:
- kun je Franssprekende klanten uitstekend te woord staan;
- ken je de telefoonetiquette;
- weet je welke vragen je kunt stellen
- is je inzicht in het structureren van een telefoongesprek vergroot;
- pas je de noodzakelijke basisvaardigheden voor het voeren van goede telefoongesprekken professioneel toe;
- heb je technieken geleerd om je taalbarrière op te heffen;
- buig je lastige telefoongesprekken om naar constructieve gesprekken;
- bouw je een professionele en betrokken relatie op met je klant;
- heb je de lesthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.
Past Klantvriendelijk telefoneren in het Frans bij jou?
><
Doelgroep
Je hebt regelmatig telefonisch contact met klanten. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als receptionist(e), telefonist(e), secretarieel medewerk(st)er, secretaresse, callcenteragent of medewerker commerciële binnendienst.
Voorkennis
Je hebt kennis van de Franse taal op middelbare schoolniveau. In het algemeen heb je na je middelbare school geen Frans onderwijs meer gevolgd.
Deze training kan voorafgegaan worden door de volgende training(en):
Klantvriendelijk telefoneren
Het lesprogramma
><
Dagindeling en tijden
Deze training duurt 2 niet-aaneengesloten dagen.
Vanwege een huiswerkopdracht zit er 1 week tussen de 1e en 2e lesdag. Je totale studiebelasting is 2,5 dag. Die breid je uit door in de tussenliggende periode met de lesstof te oefenen. Je ervaringen (en knelpunten) kun je dan op de volgende lesdag aan de trainer voorleggen.
Lesprogramma
Het programma voor de training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans bestaat uit de volgende onderwerpen:
Communicatie
-
Communicatiemodel
-
Optimale communicatie versus verstoorde communicatie
Telefoneren in het Frans
-
De fasen van een telefoongesprek
-
Aannemen van de telefoon
-
Doorverbinden / wachtstand
-
Telefoonetiquette
-
Telefoongedrag
-
Cultuurverschillen
Gesprekstechnieken
-
Luisteren / luistertechnieken
-
Vragen stellen / Soorten vragen
-
Samenvatten
-
Gesprek structureren
-
Stemgebruik
-
Articulatie
-
Klemtoongebruik
-
Correct Frans (woord- en taalgebruik)
-
Het internationaal spellingsalfabet
Klantvriendelijk telefoneren
-
Klantentypologie
-
Optimale relatie opbouwen tijdens een gesprek
-
De klant centraal stellen
-
Doelgerichte informatie geven
Probleemoplossende gesprekken voeren
-
Omgaan met klachten
-
Omgaan met emoties
-
Het belang van de mentale houding
Onze leeraanpak
><
Hoe doe je mee?
Je hebt nodig:
- een laptop of pc met een webcam en een microfoon;
- hierop een recente versie van Chrome of Firefox als browser;
- een goede internetverbinding.
Je krijgt van ons toegang tot een veilige
virtual classroom die hoort bij deze training.
Virtual classroom
De training
Klantvriendelijk telefoneren in het Frans van train2work bestaat uit 2 online bijeenkomsten in een virtual classroom. Je ontmoet de trainer en de andere deelnemers in deze online omgeving. Je kunt elkaar zien en horen.
De trainer zorgt voor een afwisselende bijeenkomst. Je kunt samen de theorie te bespreken, kennis en ervaringen delen, oefenen, feedback geven en ontvangen, experimenteren en persoonlijke e-coaching krijgen. Je pauzeert na ieder lesuur 10 minuten.
Huiswerk en studiebelasting
Vanwege een huiswerkopdracht zit er 1 week tussen de 1e en 2e lesdag. Je totale studiebelasting is 2,5 dag. Die breid je uit door in de tussenliggende periode met de lesstof te oefenen. Je ervaringen (en knelpunten) kun je dan op de volgende lesdag aan de trainer voorleggen.
Lesmaterialen
Naast de gebruikelijke lesmaterialen en het naslagwerk ontvang je een handzame telefoonkaart Frans. Hierop vind je de meest praktische zinnen voor het adequaat telefoneren in het Frans.
Kleine groep, alle aandacht
De groep bestaat uit maximaal 10 deelnemers, er is dus genoeg ruimte om al je vragen te stellen. Heb je vragen en voorbeelden vanuit je eigen werkpraktijk? Zet die voorbeelden klaar op het apparaat dat je voor de verbinding gaat gebruiken. Je krijgt een deskundig antwoord én een praktisch werkadvies.
Wat kost deze training?
><
Investering
Deze training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans kost 819,- exclusief btw.
Dit krijg je erbij:
✓digitale lesmaterialen
✓digitaal certificaat van deelname
✓100% tevredenheidsgarantie. Ben je niet tevreden over het resultaat van je training? Volg dan deze training binnen 6 maanden gratis opnieuw.
Ben je niet tevreden over het resultaat van je training? Volg dan deze training binnen 6 maanden gratis opnieuw.
Betaalwijze
Je ontvangt de factuur uiterlijk 2 weken voorafgaand aan deze training.
Subsidies
Als werkgever of werknemer kun je gebruik maken van aantrekkelijke subsidies en fiscale regelingen.
Offerte aanvragen voor je werkgever
Wanneer wil je starten?
><
Planning - locatie Den Haag
Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Liever een teamtraining? Of op maat? Bel of mail ons voor een gezonde leeroplossing.
Over het inschrijven
Je kunt je direct inschrijven op deze training Klantvriendelijk telefoneren in het Frans.
Je ontvangt een bevestiging per e-mail. 10 dagen voor de training ontvang je onze uitnodiging met meer informatie over je deelname.
Je bent van harte welkom op onze locatie Fluwelen Burgwal 58 in Den Haag, 5 minuten lopen vanaf het Centraal Station.